2011. október 3., hétfő

Karácsonyi ajándék is lehet belőle

Folytatom a tavalyi kísérletezgetést. Bemelegítés képpen varrtam még ágyneműt, ágytakarót. Valamilyen székféleséget is akartam varrni. Úgy gondoltam a háttámla elég merev lesz, ha letűzöm a három réteget, főleg, ha vastagabb vászon anyagot használok hozzá.Addig jó is volt míg a babát rá nem ültettem. Mondanom sem kell, rögtön hátradőlt.


Valamit ki kell találni. Valamilyen merevítőt kell bele tenni, de mit? Halcsont merevítőt lehet kapni méterben, amit lehet varrni is. Ki is próbáltam, ez már így sokkal jobb volt, mert nem hajlott hátra a háttámla, de a szék még mindig nem volt elég stabil. - (Az egyik éjjel, mikor éppen nem tudtam aludni, mert az utóbbi hónapokban nem igazán a nyugalomról szól az életünk, jött egy ötlet. Muszáj néha terelni az embernek a gondolatait olyan dolgokra, amik igazából nem fontosak, látszólag lényegtelenek, ugyanakkor sok mindenen átsegítenek. Ezért is jó a foltvarrás mert nagyon ki tud kapcsolni. Gondolom másokat is.) - Szóval jött az ötlet, hogy a háttámlát úgy fogom felvarrni, hogy lejjebb érjen az alja az ülőrész aljánál 1-2 cm-rel. Így egy kicsit ívesen hajlik, és az alja egy kissé hátrébb kerül, ezért megtámasztja. Alig vártam, hogy kipróbáljam.

Jó volna asztalt is készíteni.Már korábban is használtam különböző flakonokat, dobozokat munkáim során. Volt otthon néhány "karcsú" ásványvizes flakon. Az alja feletti részből levágtam egy egyenes hengert, ezt felhasználtam a szék készítéséhez. A fölötte lévő karcsú részből készült az asztal.



Egy egyenes henger behúzása nem okoz gondot, de egy ilyen íves .... Készülhet, ill. készülhetett volna egyenes hengerből is, de akkor hol marad a kihívás? Több féle megoldás is eszembe jutott, de még nem próbáltam ki mindet. Most egy téglalap alakú anyagot használtam, aminek a mérete a flakon kerülete plusz két cm varrásráhagyás x a flakon magasságának kétszerese plusz két cm varrásráhagyás. Bevasaltam az egyik rövidebb és az egyik hosszabb oldalán egy-egy cm-t. Beledugtam a flakonba az anyagot, a külső oldalán kiigazítottam úgy, hogy az anyag behajtott széle fedje a szemközti szélét a flakonnak a legvékonyabb részén. Végig gombostűztem, majd összevarrtam, ezután pedig a hosszanti nyitott szélét is összevarrtam, és ameddig tudtam a belső oldalán is. Egy szalaggal összehúztam. Az asztal lapjához cd-t használtam. Lehet hogy ferdepánttal is belehetne húzni, és itt-ott rögzíteni kellene néhány öltéssel, hogy ne csússzon el. Még arra is gondoltam, hogy jól mutatna, ha zsinórral lenne körbetekerve. Üvegeket, dobozokat is szoktak így díszíteni. Gondolom akkor előbb ragasztóval kellene bekenni a flakont, hogy megálljon rajta a zsinór. Mit gondoltok?

Egyelőre itt tartok a kísérletezgetéssel. Szeretném még kiegészíteni mindezt egy kis babaszoba sarokkal. A pillanatnyi elképzelésem: úgy nézne ki, mint egy doboz, aminek csak alja van és az egyik sarokról induló egy-egy oldala. Ez egy erős karton dobozból véleményem szerint kivitelezhető. Egy igazi kis játék babaszobát lehet így varázsolni. A szoba falát és a padlót textillel lehetne borítani. Mindezt csak a fotózás kedvéért gondoltam először, de akár ajándék is lehet kislányoknak, vagy óvodáknak. Könnyen el lehet készíteni, kevés pénzből szép ajándék lehet. Mindig lehet valamit újítani rajta, vagy kiegészíteni valamivel. Lehet a falra képet készíteni, vagy az ágy mellé falvédőt stb.


2 megjegyzés:

Renus művei írta...

Annyira köszönöm!!!Én karácsonyi ajándéknak pont babaházat készülök csinálni a 3 éves kislányomnak,ezek a bútorok pont jók lesznek bele.Remélem nem gond ha lemásolom az ötletedet!

Erika írta...

Örülök, hogy segíthettem!
Ezért osztottam meg mindenkivel. :)