2011. január 10., hétfő

Tárgyfotó sátor házilag

Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy készítek egy tárgyfotó sátrat. Megkönnyíti a fotózást egy ilyen egyszerű fénysátor. Nem kell helyet keresni a fotózáshoz, a lágy, szórt fény mellett nincs éles árnyék, tehát szebb képet lehet készíteni. Nézegettem a neten, hogy milyet lehet házilag készíteni. Csak olyat találtam, ami kartondobozból készült. Jó is ez, hamar el is lehet készíteni, csak én olyan méretűt szerettem volna csinálni, amibe legalább egy átlagos párna, vagy nagyobb táska belefér. Nos, egy ekkora méretű dobozt nem tudok sehol sem elhelyezni. Aztán jött egy ötlet: készítettem egy doboz formát lepedőből. Merevítéshez, vékony műanyag rudat (a gyerek játéksátrához volt, anno), fa rudakat, keskeny léceket használtam. Ezek voltak otthon. Egyik fajtából sem volt annyi egyforma darab, amennyire szükségem lett volna. A belsejébe egy nagy méretű kartont helyeztem. Kívülről megvilágítottam, és jöhetett a fotózás.



Még nincs teljesen kész, a megvilágításán is kell még javítanom , de muszáj voltam kipróbálni.
A tárolása egyszerű. Vagy kiszedem a rudakat a bujtatóból, vagy egyszerűen összehajtom.

9 megjegyzés:

Márta néni írta...

Én még nem jutottam el odáig, hogy a fotózásban is jobban el kellene merülni, ezért nagyon rácsodálkoztam erre a gondolatra. A párna amit így lefotóztál minden esetre nagyon szép. Csinálj már egy képet a sátor nélkül is, hogy össze lehessen hasonlítani.

dióhéj írta...

Jó lett nagyon, még azt írják az okos fotóskönyvek, hogy nem csak fentről, hanem két oldalról is érdemes megvilágítani a fénysátrat, tán a rózsaszín reflexek, amik a fehér lapon visszatükröződnek, akkor nem jelentkeznek...az ötlet mindenesetre zseniális és klasszul meg is valósítottad.

Lonci írta...

Engem is a doboz tárolása tartott vissza, de a te ötleted zseniális, ki fogom próbálni:)

gubike írta...

Nagy ötlet, gratula!

KicsiKató írta...

Ó, olvastalak ám hamarabb is, csak nem volt időm kommentelni. Ez is szuper ötlet!! A bújtatókat hova varrtad? Tulajdonképp a varrásráhagyásból alakítottad ki őket?

KicsiKató írta...

(csak még egy komment, mert elfelejtettem bejelölni az értesítőt:))

Erika írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Erika írta...

A lepedővászon sarkainál végig varrtam olyan méretben, hogy a rúd beleférjen.
Az oldalainál alulra és felülre varrtam bujtatót, ez mindenképpen kellett, hogy ne dőljön össze.
(A hátához is varrtam, de ez feleslegesnek bizonyult.)
Ez így kissé labilis, de a kemény karton lap - ami úgyis kell bele - nagyon jó tartást ad neki.

Lidércke írta...

Remek ötlet, szuper kivitelezés! :)
Örülök, hogy bejelentkeztél hozzám, így én is idetaláltam. :)