2011. január 12., szerda

A fotózás

már igen fiatal koromban is érdekelt. Igaz, csak nagyon egyszerű gépem volt, de szerettem fényképezni, elsősorban a természetben. Később elkezdett érdekelni a labor munka is, így fekete-fehér képeket is készítettem. Ez még izgalmasabb volt, mint maga a fényképezés. Azért volt egy kis kellemetlenség a dologban, még pedig az, hogy a fürdőszobát akkor más nem igazán tudta használni, mert fény nem érhette a képet, amíg elő nem jött a vegyszerben . Na meg a kipakolás, aztán meg vissza.
De jött a digitális technika.
Ugyan már jó ideje használok digitális fényképezőgépet, de mélyebben csak mostanában kezdtem el foglalkozni vele. Korábban rábíztam a kép készítését az automatikára, most azonban szeretnék én beállítani mindent, amit csak lehetővé tesz a gép. Ez nem is olyan egyszerű. Anno alig kellet valamit beállítani az analóg gépen.
Egy olyan digitális gép, ami lehetővé teszi az egyéni beállításokat, elég nagy odafigyelést igényel.

Nem csak a varrás időigényes, de a fotózás elsajátítása is, sőt utána jön még az utómunka megfelelő programmal. De nagyon izgalmas csinálni.


Mind a két képnél fehér kartont használtam háttérként, és villanyfényt. A különbség annyi, hogy a második képen a párna a tárgyfotó sátorban volt, ezért nincs árnyék.

Nincsenek megjegyzések: