2011. január 18., kedd

Fotósátor (kicsi) néhány perc alatt

Kisebb tárgyak fotózásához, vagy varrás közbeni részletfotó készítéséhez elegendő egy kisebb fotósátor is. Varrás közben mindig helyszűkében vagyok, így a sátor, amit készítettem, ilyenkor nem nagyon fér. Aztán hirtelen jött egy ötlet.

Néhány perc alatt el lehet készíteni!

Ezeket a dolgokat használtam hozzá: 4 db másfél literes flakon (vízzel tele, a súly miatt), lepedővászon, néhány csipesz, kevés zsinór, 2 db műanyag rúd (valamilyen rúdszerű képződménye mindenkinek van otthon, ha más nem akkor partvis nyél vagy nyújtófa, hosszabb fakanál stb.).





A képen látszik, hogy ez nem egy nagy durranás, de a célnak megfelel.
A rudakat a flakon nyakához kötöttem. A lepedő nincs összevarrva, csak lazán rádobva a rudakra, és csipesszel van rögzítve. Egy kartonlapot helyeztem bele. Ennyi ..., lehet fotózni.

Ezen felbuzdulva, hogy ez a kis tákolmány működik, tovább fejlesztettem.

Mindegyik flakonhoz raktam egy-egy derékszögben meghajlított nagyon merev kartont (mint a könyv fedele). Felül minkét oldalára egy-egy akkora lyuk lett fúrva, hogy a rúd beleférjen.

Előbb ragasztószalaggal gondoltam a flakont és a kartont egymáshoz rögzíteni, ki is próbáltam, de egy kissé macerásnak bizonyult. Ezért varrtam egy olyan csövet, aminek a magassága megegyezik a flakonéval, a bősége pedig akkora, hogy beleférjen a flakon mellé a karton is. Ez egyébként jó passzos, és elég stabilnak is bizonyul. Leszabtam a méretnek megfelelő lepedő darabokat. (3 részből áll, egy a teteje és a háta, és kettő az oldalaihoz.) A széleket csipesszel fogtam össze. Az aljára karton lapot tettem.







A magasságán kívül, a szélessége és a mélysége állítható a rúd méretének megfelelően. Elég jó magas lett, több mint 90 cm. Így akár kisebb falikép fotózása is megoldható.

Előnye, hogy könnyen össze állítható, szétszedve nem sok helyet foglal, nem szükséges hozzá varrni, már ami a sátor részét illeti, könnyen lehet variálni a méretét.

Hátránya, hogy nem olyan elegáns, mint egy boltban vásárolt.
Már csak a világítást kell megoldani.

3 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Nagyon jóóó!

Aki az elegánsságra utazik, az úgyis megveszi a boltban soktízezerért, aki meg csak szeretne értékelhető minőségű képet napfény híján, az hálás lesz ezért a posztért!:)

Álomjáró-Bozsomati írta...

Köszönöm, hogy benéztél hozzám. Kedves és biztató szavaid nagyon-nagyon meghatóak és sokat jelentenek látva munkásságodat. :-)
Ez a fotósátor pedig zseniális!

Quiltbenaco írta...

Ciao