2010. augusztus 25., szerda

Keretezési gondjaim voltak

Rendesen, mikor megtervezek egy faliképet, eldöntöm, hogy lesz keretezve, vagy nem. Ha igen, akkor eldöntöm, hogy milyen legyen. Gondolom Ti is így csináljátok. Ezeket a próbadarabokat, mint már írtam nem gondoltam befejezni. Voltak közöttük olyanok, melyeknél még varrásráhagyás sem volt. Ráadásul még kissé szabálytalanok is voltak. Mivel már tűzve is volt, nem akartam újra hátlapozni és a keret méretének megfelelő flízzel kiegészíteni, ezért azt találtam ki, hogy készítek „önálló életet élő” keretet. Eltisztázom a kép szélét és valamilyen úton-módon rögzítem a képhez a keretet.

A virágos képnél, a keret négy különálló darabból készült. Szürke táskamerevítőt tettem bele. Gyakorlatilag két-két egyforma elemet készítettem. A keretet kb. 1-1,5 cm-rel helyeztem beljebb a kép szélétől és a visszájáról rávarrtam. A keret sarkait fagyönggyel díszítettem és egyben rögzítettem egymáshoz, és zsinórt is raktam rá.

Beindult a fantáziám tervezés közben. Igen változatos keretet lehet készíteni, a lényeg hogy stílusában illeszkedjen a faliképhez. Lehet az oldalával megegyező méretű, vagy hosszabb, párhuzamosan futó széllel, vagy szélesedő, egyenes szélű, domború vagy homorú, vagy akár hullámos stb. Lehet díszíteni varrással, különféle zsinórral, gyönggyel, gombbal, bőrszíjjal, 3d-es virággal stb. Gyakorlatilag sok mindennel, mint amit a foltvarrásnál használunk. Sőt lehet az anyagot beráncolni, hajtogatni keresztbe, hosszába. Készülhet több darabból, legyen az szabályos vagy szabálytalan. Még ilyet nem csináltam, de úgy képzelem, hogy egy keskenyebb csíkra varrnám rá az egyes elemeket, akár különböző formákból is lehetne kombinálni. Csak fantázia kérdése.



Talán ennél a képnél voltam a legnagyobb gondban. Először is nehezen döntöttem el, hogy milyen színű legyen a keret. Ráhelyeztem hasonló színű anyagokra, mint amilyenek vannak benne. Végül a sárga mellett döntöttem, mert ettől élénkebb lett. A kissé hullámos szélét nem akartam egyenesre vágni, ezért úgy döntöttem, hogy olyan keretet készítek, melynek a széle nagyjából párhuzamos lesz a kép szélével. Itt a keret szélét és a kép szélét is gépi hímzéssel tisztáztam el, és utólag varrtam őket egymáshoz. (Jobb lett volna előbb egymáshoz varrni őket, és utána eltisztázni a kép szélét.)

Nincsenek megjegyzések: